Lees hier de reisverhalen van onze reporters en weermannen

Wil jij zelf ook (gast)reporter of (gast)weerman worden? Meer informatie vind je hier.

Een actief weerzien met Innsbruck (Video)

Innsbruck is voor mij een stad met bijzondere herinneringen. In de winter van '16-'17 heb ik hier gestudeerd (inderdaad de winter met witte linten tijdens Kerst). Deze zomer had ik de kans om de stad en omgeving op een andere manier te leren kennen. Zo zijn we, naast een bezoek...

Aletsch Arena | Skitouren rond de grootste gletsjers van de Alpen

Vele zonnige dagen in maart gingen voorbij, periodes van ultra stabiel weer waarvan ik dacht: Pwoahhh, als we dat toch zouden hebben van 10 tot 16 april...dat zou een droom zijn! Toegegeven, met alles wat er momenteel speelt in de wereld, zijn het natuurlijk gewoon luxus problemen. De bergen en...

Pitztaler Eisexpress: skitouren, ijsklimmen en bergbeklimmen rondom het dak van Tirol

Weer een weekend, weer vroeg op, weer traumhaftes Wetter. De aanhoudende hogedruk / Omega blokkade zorgt voor aanhoudend stabiel en zonnig weer. Uitslapen kunnen we wel als het regent. Om 02:00 ging de wekker. Aangezien we eerst anderhalf uur in de auto zaten, kon ik in de auto rustig een...

Großer Fotscherexpress - Klassieke skitour rondom Innsbruck

Dikke vette powder in de winter is gaaf maar eigenlijk is het voorjaar voor skiën wel mijn favoriete jaargetijde. De dagen worden langer, de vogels fluiten hun lied bij de dageraad en de meestal nog koude start van de dag eindigt vaak warm in t-shirt in de steeds krachtiger wordende...

Surrealistische foto's van Zermatt en de Matterhorn

Zojuist ontvingen we van onze lezer Patrick Balleur een prachtige serie foto's die hij de afgelopen dagen maakte in de Zwitserse bergen. Net als vele landgenoten is Patrick met zijn familie aan het genieten van een wintersportvakantie. De sneeuw is hard, maar goed om te skiën. Reizigers uit alle delen...

Review: Wintersport met familie in Tsjechië

Een reisverslag van Wendy Mulder Zelf ben ik een beginnende skiër en zal echt weer lessen moeten volgen om mijn techniek te verbeteren, want ik vrees dat mijn zoontje mij over twee jaar eruit skiet. De pistes in Tsjechië lagen er fantastisch bij. Mooie verse sneeuw en de laatste twee...

Seefeld in Tirol is een freerideparadise

De zon schijnt, de sneeuw is super, de lawinesituatie is stabiel en het allerbelangrijkte is ook mee: Goed gezelschap. Alpenweerman Remco gebruikte de goede conditities 27/02 om een tour rondom Seefeld te maken met een paar vrienden. Auto geparkeerd in Gießenbach. Vanaf daar ging het met de trein naar Seefeld...

Reisverslag Les Gets en Châtel in de Franse Alpen

Een verhaal van Manja Herrebrugh, fotograaf en reisschrijver Vanuit een grijs Nederland stap ik met mijn rugzak op de trein. Ik ben moe. Moe van de donkere dagen en van alle prikkels en meningen die in ons land altijd in overvloed aanwezig zijn. Ik hunker naar een beetje rust, vrijheid en...

Zo mooi is Flachau in SalzburgerLand

Afgelopen dagen was ik, Saskia, op uitnodiging van SalzburgerLand te gast in Flachau en omgeving. Een uitgebreid reisverslag lees je hier op Snowrepublic, maar ook hier wil ik jullie trakteren op een serie foto’s die ik maakte in dit geweldige gebied. Natuurlijk hebben we geskied en gesnowboard, maar dat was lang niet...

Eerlijke review over Montafon-Brandnertal

In veel reviews en reisverslagen worden de skigebieden die zijn bezocht vaak opgehemeld en is de waarheid regelmatig ver te zoeken. In het verleden heb ik regelmatig geschreven over de skigebieden waar ik ben geweest. Altijd oprecht en eerlijk. Zonder dat het skigebied helemaal de hemel ingeprezen wordt wil ik...

Terug in Engelberg. En nu genieten we volop!

Een verhaal van Aimee Kock, reisschrijver Na onze seizoenstart in Engelberg, waar we weinig skimeters konden maken, hadden we al tegen elkaar gezegd: hier komen we terug!  Toen de forecasts een goeie bult sneeuw en kou voorspelden vanuit het Noordwesten, was de keuze voor Engelberg dus makkelijk gemaakt. Zeker omdat Aimee...
Lees verder

Door de (ski)bril van een weerman: een weekje skiën

Vorige week was ik gelukkig genoeg om een week op de ski's te staan in Obertauern, met zelfs een bonusdag in Kaprun. De weergoden lieten ons niet in de steek en verwenden ons op een bijna perfecte week Kaiserwetter. Klinkt misschien saai als je het wilt hebben over de opvallendste...

In den stillen Tuxern. Een eldorado in elk seizoen.

Voordat ik naar Innsbruck verhuisde, was ik, net als vele andere vakantiegangers, gebonden aan lange autoritten vanuit Nederland richting de Alpen. Vaak verbracht ik me vakanties al (ijs)klimmend in het Aostadal, Chamonix, Wallis en Graubunden. Echter, voordat ik daar aankwam, reden we vaak al voorbij aan diverse bergketens. Bergen die...

Herfstmomenten in Montafon

De nachten worden langzaam koeler, de eerste sneeuw is alweer gevallen op de toppen. Op dit moment van schrijven is het een graad of 6 in het Montafon dal en perfect herfstweer. Deze tijd van het jaar komen de herfst en winter dichtbij elkaar te liggen. De bergen van Montafon...

Skiën aan de voet van de Mont Blanc is geweldig!

Courmayeur is één van de skigebieden in de Italiaanse regio Valle d'Aosta. Ik bezocht dit gebied aan de voet van de Mont Blanc (of eigenlijk de Monte Bianco natuurlijk, zoals de bekende berg in het Italiaans heet), om te boarden en om een bezoekje aan de Skyway te brengen. Naast...

Verslag van een hike in Val Trupchun in Het Zwitsers Nationaal Park

Een reisverslag van Desirée van Oeffelt Het Zwitsers Nationaal Park, daar waar mijn liefde voor Graubünden begon. In verslagen op Mountainreporters.com heb ik vijf routes in dit fantastisch mooie natuurpark uitgelicht. Vandaag staat onze hike in Val Trupchun in de spotlights. Foto: Desirée van Oeffelt Het hele nationaal park is...

Fotoverslag Innsbruck Trek, heerlijke huttentocht met bagageservice

Al lang stond de Innsbruck Trek op ons verlanglijstje. Deze huttentocht in de bergen rondom de hoofdstad van Tirol heeft als grote voordeel dat je bagage van hotel naar hotel wordt gebracht. Hierdoor loop je dus zes dagen lang alleen met je dagrugzak. Wel zo relaxed vinden wij. Onderaan dit...
Lees verder

Gastblog: Dit zouden meer mensen moeten doen! Geweldig.

Review door: Jasja Dit jaar heb ik weer het geluk dat ik geld en mogelijkheden had om naar de bergen te gaan. Dit jaar ben in in Saas-Fee en Zermatt terecht gekomen, dorpen of zeg maar gerust steden in het kanton Wallis. De bergen zijn hier bijzonder hoog, vele bergen...
(Visited 2.153 times, 1 visits today)