Op Wintersport  

RSS

Captain K
(@captain-k)
Nieuw lid Registered
Lid geworden: 1 maand geleden
15/02/2019 11:30 am  

Ik ga de 27e deze maand richting kühtai, in Oostenrijk voor 10 dagen wintersport.. ik snap dat het nog heel erg vroeg is.. maar is er al iets zinnigs te zeggen met betrekking tot het weer? Blijft de hogedruk of gaan we toch weer richting wat meer storingen en koudere temperaturen? Ik ben zelf echt een winter liefhebber.. skiën vind ik super maar niks is mooier dan een witte wereld ☺️☺️  Robert

Citaat
Johann
(@johann)
Volwaardig actief Admin
Lid geworden: 4 jaar geleden
15/02/2019 12:00 pm  

@Captain K  / Beste Robert
Inderdaad nog erg vroeg en op deze termijn nog helemaal niets zinnigs over te zeggen. De komende 10 dagen en wrs ook nog langer blijft het vastgeroeste geblokkeerde stromings patroon bestaan. Zeker tot  het einde van de volgende week blijft het ook droog en vrij zacht tot zeer zacht.

Interessant wordt het vanaf het weekend wanneer een afsnoerend hoogtelaag aan de oostflank van het blokkade hoog een portie zeer koude lucht naar het zuiden doet uitstromen. Vervolgens krijgen we te maken met een cut-off upper level low wat vanaf dag 8 boven de centrale Middellandse Zee wordt berekend (ECMWF). (zie ook weerbericht van vanmorgen)

Dit hoogtelaag in combinatie met een "koude put" zou de rechter flank (poot) van de omega blokkade (hoog) kunnen doen verzwakken en uiteindelijk retrograad ( O - >W ) onderdoor trekken. Dit laatste zou dan (mogelijk) een verzwakking of zelfs exit gaan betekenen van de omega blokkade. 

Wat er daarna gaat gebeuren (winters?) staat nu nog in de sterren geschreven en is dus ook nog niets zinnigs over te zeggen.  Gr J 

This post was modified 1 maand geleden by Johann

ReageerCitaat
Captain K
(@captain-k)
Nieuw lid Registered
23/02/2019 7:30 pm  

Is er toevallig al iets meer te zeggen over de periode wanneer ik naar Kühtai ga? Vanaf komende woe t/m de 10e maart.

ReageerCitaat
Johann
(@johann)
Volwaardig actief Admin
Lid geworden: 4 jaar geleden
24/02/2019 10:45 am  
Geplaatst door: Captain K

Is er toevallig al iets meer te zeggen over de periode wanneer ik naar Kühtai ga? Vanaf komende woe t/m de 10e maart.

Tot vrijdag nog mooi en (zeer) zacht onder de vleugels van langzaam afnemende hogedruk. Vanaf vrijdag komt de klad erin zonder dat het direct ook echt omslaat.  Dat zou dan evt vanaf 4 of 5 maart kunnen gaan gebeuren.  Zie ook Alpenweer

ReageerCitaat
Captain K
(@captain-k)
Nieuw lid Registered
24/02/2019 10:50 am  

Dankje wel! Ik zal het blijven volgen  😎 

ReageerCitaat
Share:

Bezig

Inloggen van Registreer aub