Va Gardena vanaf do...

Va Gardena vanaf donderdag 7 maart ??  

RSS

0

Goedemorgen Johann,

Al jaren volg ik jullie met alle weerberichten , kaarten en achtergronden.

En zojuist account aangemaakt voor jullie forum !

Zelf bekijk ik ook regelmatig wetterzentrale GPS en ECMF modellen.

Dan weer wel en dan weer niet komt een lagedruk tot over Spanje op di 5/6 maart waardoor ik bang dat onze wintersport met veel mist en bewolking gaat starten op donderdag 7 maart met ZW winden. Maar dit laag schuift ook weer snel omhoog waardoor mogelijk NW wind juist zonnig gaat worden aan de zuidkant vanaf donderdag.....

We blijven tot zaterdagmiddag 🙂

Wat denken jullie ervan ?   Veel neerslag aan de zuidkant ValGardena donderdag of zal het meevallen ? Of juist zonnig vanaf donderdag ?

Alvast bedankt en erg leuk dat je op deze manier vragen kan stellen

4 Answers
0

Thx voor volgen en aanmelden! Leuk!

Voorlopig Westwindwetter en tot donderdag voor Val Gardena redelijk gunstig. Vanaf donderdag lijkt dit patroon zich in grote lijnen voort te zetten! Er komen dan echter wat onzekerheden om de hoek kijken. Met name de mogelijk ontwikkelingen mbt een Noord Italie of Adria laag. Hierdoor evt dan Südstau met bewolking en (veel) neerslag! Gezien de nog lange termijn zijn deze ontwikkelingen nog zeer onzeker. Voorlopog gaan we maar uit van redelijk tot goed en vrij zonnig tot zonnig wintersportweer met periodiek wat neerslag of meer bewolking!  

Bedankt Johann voor de reactie , ik hoop dat de randstoring niet teveel zuidwaarts trekt zodat ValGardena geen last gaat krijgen van Sudstau.

Maar ik ben dat het ijdele hoop is en vanaf donderdag regen en natte sneeuw daar.

0

GFS vanavond met mooie Südstau voor Tessin richting de donderdag. Zal er morgen wel weer anders uitziet. Hoe dan ook, volgende week nog van alles mogelijk! 

tessindo

0

Wederom bedankt Johann, vanaf wanneer is er "zekerheid " of ValGardena mist en regen geeft vanaf donderdag . Anders boeken we vakantie gewoon twee verder later

Voorlopig nog niet vwb de details.  Mogelijk pas een paar (3) dagen van te voren en bij het uitkomen van de meso verwachtingen (fijnmazige modellen) Ook vanmorgen nog weer die Südstaufase met vooral veel neerslag zuidelijk centrale Alpen. Hoe dan ook de donderdag en deels nog de vrijdag blijven zorgenkindje met vooral op de donderdag mogelijk (veel) neerslag in zuiden. Kaart hieronder neerslag donderdag / vrijdagmiddag

gfsrrzuid

0

Hallo Johann, we gaan onderdag skien in Ellmau en zodra het donderdagmiddag daar ook slechter wordt reizen we door naar Val Gardena.

Wat denk je vrijdag goed skiweer ?

De zaterdag met inschuivend hoog wel aardig volgens mij

Donderdagmiddag regen Ellmau.  Vrijdag Val Gardena niet bijzonder goed, evt rond de middag wat zon, verder voor dit moment "nat".  Zaterdag mooi en volop zon! Een en ander afh. van timing front(en)

Share:

Bezig

Inloggen van Registreer aub