Eerste lenteachtige temperaturen op lange termijn weerkaarten..  

Pagina 1 / 2 Volgende
  RSS

Rico Schröder
(@rico-schroder)
Activever lid Admin
Lid geworden: 4 jaar geleden
05/02/2019 1:17 pm  

Daar zijn ze.... De eerste lenteachtige temperaturen in de verwachtingskaarten van GFS. Nog ver weg, maar met een zuidelijke aanvoer kan het kwik vanaf het weekend van 16-17 februari oplopen naar 15°. Hebben we daar alweer een beetje zin in?

GFSOPME06 372 17

Johann vond het leuk
ReageerCitaat
de Vries
(@ricardo)
Activever lid Admin
Lid geworden: 3 jaar geleden
05/02/2019 1:32 pm  
Geplaatst door: Rico Schröder

Daar zijn ze.... De eerste lenteachtige temperaturen in de verwachtingskaarten van GFS. Nog ver weg, maar met een zuidelijke aanvoer kan het kwik vanaf het weekend van 16-17 februari oplopen naar 15°. Hebben we daar alweer een beetje zin in?

GFSOPME06 372 17

Laat maar komen hoor ☀️☀️

Ricardo de Vries

Rico Schröder vond het leuk
ReageerCitaat
Johann
(@johann)
Volwaardig actief Admin
05/02/2019 4:46 pm  

@Rico ....kriebel kriebel..............#lente.  

This post was modified 2 weken geleden by Johann

ReageerCitaat
Remco
(@remco)
Activever lid Admin
05/02/2019 6:39 pm  

Heerlijk die temperaturen in het verschiet!! 🙂 

ReageerCitaat
Roy Molenaar
(@roy-molenaar)
Actief lid Admin
05/02/2019 9:40 pm  

Van mij mag de winter nog wel even door gaan. Wat een verschil... Ik zag dat aanstaande vrijdag 8 februari 2019 is het 8070 dagen geleden dat de laatste 11stedentocht werd verreden Daarmee wordt het oude record, de langste periode zonder tocht tussen 1963 en 1985, geëvenaard. 

ReageerCitaat
Rico Schröder
(@rico-schroder)
Activever lid Admin
05/02/2019 9:44 pm  
Geplaatst door: Remco

Heerlijk die temperaturen in het verschiet!! 🙂 

Helaas is de nieuwste run weer minder zacht... 

GFSOPME12 360 17

This post was modified 2 weken geleden by Rico Schröder

ReageerCitaat
Edwin
(@edwin)
Actief lid Registered
Lid geworden: 4 weken geleden
07/02/2019 10:34 am  

Van mij mag het :). De winter heeft nog t/m 28 februari om wat te laten zien, maar vooralsnog lijkt dat nog niet te gaan gebeuren. Dat kwakkel gedoe en zeggen dat de pluim er wel aardig uit ziet...tja, daar heb je beide niks aan. 2-5 graden vind ik geen winter. Doe me dan maar lente 🙂

de Vries en Rico Schröder vonden het leuk
ReageerCitaat
Clarinka1
(@clarinka1)
Nieuw lid Registered
Lid geworden: 2 weken geleden
10/02/2019 9:44 am  

Zijn er al indicatie s wat de lente ons gaat brengen ? 

ReageerCitaat
Johann
(@johann)
Volwaardig actief Admin
10/02/2019 10:34 am  

Seizoens prognoses zijn altijd tricky. Uitgaande van bv het CFSv2 mois (Climate Forecast System) gaat maart wat te zacht verlopen, april (duidelijk) te koud ( 2 tot 4 graden) en ook mei iets te koud tot normaal. Ander modellen heb ik nog niet bekeken, wellicht iemand anders ?! 

cfs 1 3 2019

cfs 1 4 2019 (1)

C14C4D8B 4C75 49E6 8168 F48AF504A463

This post was modified 2 weken geleden by Johann

ReageerCitaat
Norway1973
(@norway1973)
Nieuw lid Registered
10/02/2019 11:12 am  

Hi Johann. Begin maart willen we een kleine week naar Brixen. Wat is jou indicatie voor dit gebied begin maart? Wordt het daar heel warm. Ik zie de vooruitzichten en die zijn ronduit lente-achtig te noemen met slechte sneeuw. Heb ik het gevoel. Hoe zie jij dit?

ReageerCitaat
Johann
(@johann)
Volwaardig actief Admin
10/02/2019 11:29 am  

@Norway  Ik zou me vooreerst geen zorgen maken. Er ligt meer dan voldoende sneeuw (270 cm top, 100 dal) en die zal er nog heel lang blijven liggen en dat geldt helemaal voor de wat hoger gelegen pistes.  De komende dagen gaat er nog 20 tot 40 cm bijvallen en mogelijk nog wat meer. Daarna evolueren we na een periode met met rustig hogedrukweer met weinig wind. De lucht is (zeer) droog en dat is gunstig voor de sneeuw en sneeuwcondities op de pistes. Van smelten zal hogerop geen of nauwelijks sprake zijn en de sneeuw blijft goed van kwaliteit! In het verdere verloop dan wrs zonaal en dan wordt het even afwachten wat de polaire jet en Atlantische storingen gaan doen. Zachte luchtmassa's, veel wind en regen zijn dan natuurlijk funest voor de sneeuw en helemaal voor de wat lager gelegen ski gebieden in Brixen im Tal eo. Maar wie weet, kan maar zo zijn dat tegen die tijd en met maart in aantocht er gewoon weer een dik pak sneeuw gaat vallen. 

This post was modified 2 weken geleden 2 times by Johann

ReageerCitaat
Norway1973
(@norway1973)
Nieuw lid Registered
10/02/2019 12:03 pm  

Ok, dank je wel Johann. Ik hou de komende weken in de gaten. Het kan inderdaad zo weer omslaan. En ik zag ook dat er voldoende lag. Ik lees je site in de hoop dat de vooruitzichten goed zijn!

ReageerCitaat
Edwin
(@edwin)
Actief lid Registered
Lid geworden: 4 weken geleden
11/02/2019 10:32 am  
Geplaatst door: Johann

Seizoens prognoses zijn altijd tricky. Uitgaande van bv het CFSv2 mois (Climate Forecast System) gaat maart wat te zacht verlopen, april (duidelijk) te koud ( 2 tot 4 graden) en ook mei iets te koud tot normaal. Ander modellen heb ik nog niet bekeken, wellicht iemand anders ?! 

cfs 1 3 2019

cfs 1 4 2019 (1)

C14C4D8B 4C75 49E6 8168 F48AF504A463

Komen jullie zelf ook met een verwachting? CFS is dus niet zo positief, maar dat is het Canadese model, volgens mij. Op zich kijk ik daar niet vaak naar en ook minder fan van. Die hebben er wel vaker naast gezeten. Wanneer komen de overige modellen met een lente verwachting? 

ReageerCitaat
Johann
(@johann)
Volwaardig actief Admin
11/02/2019 11:38 am  
Geplaatst door: Edwin
Geplaatst door: Johann

Komen jullie zelf ook met een verwachting? CFS is dus niet zo positief, maar dat is het Canadese model, volgens mij. Op zich kijk ik daar niet vaak naar en ook minder fan van. Die hebben er wel vaker naast gezeten. Wanneer komen de overige modellen met een lente verwachting? 

Niet zoals ook de winterverwachting.  Het voorjaar is gewoonweg voor de meesten minder interessant dan de winter of zomer. Tussen de bedrijven door kijken we natuurlijk ook wel met een scheef oog naar de diverse seizoen prognoses.  Ik hou met zelf niet zo bezig met dit soort prognoses en modeluitdraai.

ReageerCitaat
de Vries
(@ricardo)
Activever lid Admin
Lid geworden: 3 jaar geleden
11/02/2019 10:31 pm  

De vooruitzichten zijn en blijven vooralsnog lenteachtig. 

31F52192 E57C 417D 8833 3FA159D7CB82

bovenstaande geeft ook in ieder geval tot 18 februari geen neerslag. Weinig wind en een temperatuur die flirt met de dubbele cijfers.

358615F0 2362 4048 9FA0 7CEA9CCE8846

We zien dit ook terug in de “zonnepluim”. Dankzij de hogedruk dat weer gaat regeren zien we wat vaker de zon en krijgen we minder wind.

F753430D AF95 4980 A7F0 8CA5978754C6

Aan de zaagtand in de pluim konden we het al zien, het hogedruk gebied zorgt voor nachtvorst!

This post was modified 2 weken geleden by de Vries

Ricardo de Vries

ReageerCitaat
Pagina 1 / 2 Volgende
Share:

Bezig

Inloggen van Registreer aub